שלום לכם,

כולנו מכירים את חשיבות התנועה והשמירה על המרחק בקרב. בסרטון הבא, מאמני רשת Championship Martial Arts, מר בנוואלי ומר ג'ייקוב (כן בארה"ב קוראים לכולם מר) מדגימים תרגיל שמאפשר לתרגל תנועתיות בקרב תוך שינוי הזווית מול המתחרה ותוך שמירה על מרחק נכון כדי ליצור התקפת נגד. הסרטון מדבר על מצבים הקרובים יותר להגנה עצמית ופחות מתאים לקרבות טאקוונדו אולימפי (עקב השימוש בידיים לפנים) אך אם לתרגם אותו לטכניקות בעיטה לאחר התנועה או טכניקות אגרוף לגוף התרגיל יכול להניות מצויין גם לטאקוונדו אולימפי תחרותי.

מר בנוואלי:

התרגיל שנבצע היום הינו תרגיל בסיסי לתרגול טווח תנועה בקרב. הסיבה שאני אוהב ללמד אותו לתלמידי היא כי הוא מאפשר להבין את החשיבות שיש לשמור על המרחק מול היריב אבל לא להגזים בתנועה לאחור כדי להיות מסוגל לבצע התקפת נגד מהירה ולא לאבד את המומנטות עקב תנועה ארוכה מידי לאחור למשל. התרגיל עוזר לתלמידים להיות מחוץ לטווח ההתקפה אך להישאר מספיק קרובים להתקפת נגד.

זה תרגיל כיפי, בחלק הראשון אני מנסה לגעת למר ג'ייקוב בכתף והוא לעומת זאת מגיב בתנועה לאחור ולא מאפשר לי לעשות זאת. מייד לאחר מכן אני (התוקף) מייד חוזר למקום לעמידת מוצא. וזה האפשרות הראשונה.

בצורה השניה של התרגיל אנו נתחיל באותה צורה אך כאשר מר ג'ייקוב ירצה לחזור כדי לתת לי התקפת נגד אני זז בתנועה לצד (סטפ לצד) ובכך בעצם יוצא מ"קו האש" של היריב אך נמצא במקום נוכח מאוד בוא אני יכול לבצע התקפת נגד, מצידו של היריב.

בביצוע המתקדם של התרגיל כל אחד מאיתנו יבצע את התרגיל בתורו, כלומר הראשון התחיל את התרגיל, השני יחזור בהתקפת נגד ואילו הראשון יבצע יציא לצד ואז התרגיל ממשיך תוך כדי החלפת התפקידים.

מה שיפה בתרגיל הוא שניתן לעבוד עליו גם ללא מגע או עם מגע קל בכתף (כמו שאנו מדגימים עכשיו) אך ניתן כמובן לקרב אותו למצב של קרב, לשים מיגון ולהגיע לאט לאט למגע מבוקר ועד מגע שמתקרב למגע של קרב אמיתי (כמובן תחת השגחה של מאמן מוסמך בלבד). ניתן כמובן להשתמש בטכניקות רגליים במקום ידיים או לשלב.

מקווה שנהנתם ובהצלחה.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
דילוג לתוכן