היום נדבר על תכניות האימונים במועדון שלנו, הלוחם הצעיר.
במועדון שלנו קיימות 7 תכניות אימונים: טאקוונדו פצפונים, הדרקונים הקטנים, טאקוונדו ילדים, טאקוונדו נוער, טאקוונדו בוגרים, נבחרת אולימפית הלוחם הצעיר, תכנית פיטנס .Taekwondo HIIT 

תכניות טאקוונדו פצפונים – אשר מיועדת לילדים בגילאי 2.5-3, ותכנית הדרקונים הקטנים – שמיועדת לגילאי 3-6. שתי התכניות האלה בנויות בצורה של 16 שיעורים שחוזרים על עצמם (בערך חזרה של אחת לחודשיים על החומר הנלמד), כאשר בכל חזרה רמת הקושי עולה וכך הקבוצה מתקדמת. בתכניות אלה הדגש הוא על חינוך, למידת גבולות, פיתוח כושר גופני, חיזוק חגורת הכתפיים והשרירים, פיתוח כושר גופני ופיתוח גמישות.
בתכנית פצפוני טאקוונדו אנו מעודדים ומתמקדים בשיתוף ההורים עם הילדים.
בתכנית הדרקונים הקטנים, הילדים כבר יותר עצמאיים ויכולים להתמודד לבד, ההורים יכולים לשבת בצד או לא לצפות בכלל, אימונים אלו גם בנויים מ-16 שיעורים כאשר לכל שיעור נושא אחר – משמעת, גבולות, חיזוק חלק עליון של הגוף, חלק תחתון של הגוף וכדומה.

תכניות נוספות במועדון הן: 
טאקוונדו ילדים – מיועדת לגילאים 7-12 , טאקוונדו נוער – מיועדת לגילאים 13-17, וטאקוונדו בוגרים – מיועדת לגילאים 18+. 
אלו תכניות הבנויות גם בצורה מעגלית בעצימות של 2 אימונים בשבוע ו-8.5 בחודש, כאשר לכל אימון במהלך החודש יש נושא אחר שאנו שמים עליו דגש. 

אימון ראשון בחודש אנו מתאמנים על קומבינציות קרביות. במועדון הלוחם הצעיר קיימות 21 קומבינציית, שפותחו על בסיס הניסיון שלנו, כאשר כל קומבינציה עולה ברמת המורכבות שלה ודורשת מכל מתאמן בעיטות ותנועות יותר מסובכות, ובעצם דורשת יותר מיומנות. כך כל חודש, המתאמנים לומדים בין קומבינציה 1 ל-2, כאשר האימון המיועד לקומבינציות יהיה בראש כל חודש. לימוד קומבינציות אלו משפר את טכניקת ומיומנות המתאמנים.

אימון שני בכל חודש, הוא אימון כושר גופני, באימון זה אנו מבודדים תרגילי כושר גופני, תרגילים כללים ותרגילים ספציפיים לאומנויות לחימה.

אימון שלישי בכל חודש הוא אימון של הגנה עצמית, בו שמים דגש על התחום של הגנה עצמית בטאקוונדו (הושינסול), וכמובן עובדים בהתאם לכל גיל על תרגילי הכנה לתרחישים שונים שיכולים לקרות ביום יום (תפיסה, הפלה, חניקה ועוד) ואיך מתמודדים עם כל מקרה של איום.

אימן רביעי בכל חודש הוא אימון המתמקד בטכניקה. טכניקה קרבית וטכניקה מסורתית.
בטכניקה קרבית, אנו מתאמנים על רקטות, וציוד מיוחד בו אנו משפרים את הטכניקה בבעיטות ואגרופים. בהדרגה, הרמה הטכנית של הספורטאים עולה והם משתפרים ולומדים מהלכים חדשים.
בטכניקה המסורתית, אנו לומדים תרגילי תבניות קרב, מה שנקרא התנועה או בטאקוונדו – פומסה.
מה שמייחד את המועדון שלנו הוא שבנינו "כוכבים" מיוחדים המקילים על לימוד התרגילים.
לדוגמא כוכב ההגנות הוא תרגיל שמשלב הגנות מסוימות ללימוד, כך, במקום ללמד את הילד הגנה למעלה, הגנה למטה או לאמצע, הוא ילמד את כוכב ההגנות 1, שהיא תכנית המשלבת את 3 הגנות אלה.
כאשר הוא מגיע למיומנות גבוהה יותר, הוא ילמד כוכבים מתקדמים הכוללים הגנות עם שתי ידיים או הגנות משולבת עם התקפה, וכך אנו משפרים את המיומנות בהגנות המסוריות ומכינים את המתאמנים לתבנית שחשובה לפיתוח השליטה העצמית, הטכניקה הגבוהה, וכמובן מכינה את הספורטאים למבחני מעבר חגורות או מבחן דרגת המאסטר לחגורה שחורה.

אימון חמישי בכל חודש, הוא אימון במיגון טאקוונדו מלא, אנו משתמשים במיגון אולימפי מלא, גוף, ראש, אשכים, מפשעה, שיניים וחוזרים על אימון מספר 1, אבל הפעם בזוגות כאשר המטרה היא ללמוד לפגוע במגן גוף ובמגן ראש.
אימון שישי של החודש, מוקדש לשני נושאים. הראשון הוא עבודה מיוחדת ודגש גדול על גמישות, גמישות דינאמית, סטטית, עבודה על הנפות מסוימות, עבודה על הרצפה ועוד, החלק השני הוא תרגילי הופעות ותרגילי שבירות קרשים. בחלק זה עובדים על תרגילים מסובכים שדורשים יותר מיומנות, ועם הבעיטות בגללו הטאקוונדו מפורסם – בעיטות בקפיצה, שבירת קרשים, בעיטות להופעה. "התרגילים המגניבים" של הטאווקנדו. נוסיף גם שיש אימון גמישות נוסף שהוא לא בתכנית האימונים אליו אפשר להרשם פעם בשבוע. אימון שלם המוקדש רק לגמישות וחיזוק הגמישות באותם תנועות עם מאמנת מומחית בנושא.

האימון השביעי הוא אימון מסורתי על טכניקת הפומסה, כאשר גולת הכותרת היא מבחן חגורה שחורה. מבחן זה דורש לימוד של 8 תבניות קרב עתיקות, מסורתיות, שהשתמרו בטאקוונדו.
אנו מדגישים את הנושא ועובדים על טכניקה קרבית על רקטות, כריות ובאוויר, לשיפור צורת התנועה וביצוע טכני של תרגילי קרב .

באימון השמיני והאחרון לחודש, הוא אימון המוקדש לקרבות, טקטיקה קרבית – איך לנהל את הקרב, איך משלבים את כל מה שלמדנו בחודש בקרב, איך לנהל קרב בפינת הזירה ועוד. כאשר אחת לשבועיים אנו יוצאים לאימון קרבות במועדון אחר או מזמינים יריבים ממועדונים שונים ברחבי הארץ, כך המתאמנים מכירים יריבים שונים, מתאמנים עם אנשים שונים וגם מכירים חברים חדשים

אימון תשיעי הוא אימון בו נבחנים על כל מה שלמדנו במהלך החודש. יש לנו חוברות מיוחדות לילדים עד גיל 13, שבאימון הזה הם מביאים, בחוברת יש את כל האלמנטים שצריך ללמוד. מבחן חגורה מתקיים כל 3-4 חודשים, ובכל אימון תשיעי מתקיים מבחן העוזר לילד לראות איפה הוא מבחינת החומר ואיך הוא מתקדם למבחן הגדול של סוף הרבעון.
המאמנים יחתמו עם חותמת "המשימה הושלמה" בכל פעם שהילד מבצע משימה ברמה טובה, וכותב את כמות התרגילים שילד מסוגל לבצע (שכיבות שמיכה, כפיפות ועוד), כך הילד רואה את מצבו בכל חודש ורואה את התקדמותו.
אנו עובדים גם על האישיות של המתאמן,החזון שלנו אנו לבנות בני אדם טובים, מנהיגים ולא רק ספורטאים טובים, לכן בכל חוברת יש גם מטלת מנהיגות שעל התלמיד לבצע כדי להתקדם. הראשון הוא לקחת יוזמה ולהעביר חלק קטן באימון לדוגמא חימום, על הילד להתאמן בבית, להיות רציני, להתגבר על פחד במה, לתת הערות ועוד.
כך בהדרגה, אנו מעלים את רמת המעורבות של המתאמנים כאשר המטרה היא להכינם לקראת החגורה השחורה, שם יצטרכו המתאמנים להעביר אימון מלא, או להיות עוזר מאמן למספר שיעורים.
כך, כאשר המתאמנים יגיעו לחגורה השחורה, הם יהיו מספיק בוגרים ויבינו את המשמעות האמיתית של להיות לוחם טאקוונדו, להיות מאסטר, ולהיות אומן באומנות הלחימה האולימפית – טאקוונדו.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
דילוג לתוכן