הפרויקט מיועד לנערים ונערות בגילאי 12-18 הנמצאים על קצה רצף החינוך והטיפול בקהילה. נוער זה מתקשה ליצור חברויות ואמון עם אחרים, בעל דימוי עצמי נמוך ותחושת ניכור. מצבים רגשיים אלו מובילים את הנערים למצבים בעייתיים עם סמכות ומסגרת, קשיי הסתגלות חברתית ובעיות התנהגות כמו אלימות מילולית ופיסית. חוסר במודלים חיוביים לחיקוי והעדר תמיכה מקשים על הנערים לשנות את ההתנהגות.

במסגרת הפרויקט אנו מפעילים קבוצת אימוני טאקוונדו אשר משמשת מסגרת חיובית ותומכת לנערים במצוקה. האימונים מתקיימים בין פעם לפעמיים בשבוע, ומעניקים לנערים מסגרת אחרת ממה שהם מכירים מחיי היום יום:

1. המאמן מעניק למתאמנים תמיכה, אוזן קשבת, מדגיש את ההצלחות ומעניק מסגרת שבה קל יותר להאמין בעצמך ולראות את ההתקדמות. הספורטאים מתאמנים לפי תוכנת אימונים מסודרת הכוללת מטרות ונקודות ציון שמאפשרות להם להרגיש התקדמות וגאווה עצמית.

2. האימונים מתקיימים באוירה כייפית, דינאמית ומדליקה בליווי מוסיקה ואוירה צעירה, מה שמקל מאוד לנערים ונערות להתחבר למסגרת ולהרגיש שייכים. המשתתפים מקבלים חליפת אימונים (דובוק) מקצועית אך אינם מחויבים ללבוש אותה אם אינם רוצים בכך, הדגש הוא על השתתפות, התמדה ותמיכה הדדית ופחות על נוקשות מסגרת מחייבת. הניסיון הינו להבין את הנערים והנערות ולא להכתיב להם כללים.

3. שיפור בכוח, בגמישות ואימונים סדירים מעלים את הדימוי העצמי של המתאמנים ומפחיתים את הזמן (והרצון)להסתובב ללא מטרה בפארקים ורחובות העיר בחיפוש אחר עניין. רבות המשתתפים יעדיפו להגיע לאימון נוסף, לעזור לחבר ללמוד תרגיל (להיות עוזר מאמן ) ולא להתרוצץ ברחובות.

4. אירועי שיא כגון הופעות ראווה בקהילה, השתתפות בתחרויות (על פי כללי טאקוונדו אולימפי) הישגים, מדליות ותעודות הוקרה עוזרות עוד יותר להתמדה באימונים והרגשת מטרה, העלאת הדימוי העצמי וגאווה עצמית מה שמדרבן את המשתתפים להמשיך ולהתקדם ולהזניח את סגנון החיים השלילי, (יש מטרה ויש הישגים – פתאום אני שווה משהו ויש לי עניין בחיים!!!).

5. מאמני התוכנית מהוויים מודל לחיקוי חיובי עבור המשתפים.

תוכנית אימונים לדוגמא:

תוכנית האימונים כוללת 8 נושאים אשר נלמדים אחד אחרי השני ובסופם מתבצע מבדק למתאמנים, ולאחר כל 4 מבדקים המתאמנים עולים בדרגה (חגורה).

להלן דוגמא לתוכנית אימונים של חודשיים ראשונים:

כאן ניתן להוריד תוכנית אימונים שנתית מלאה של הפרויקט – להורדה לחץ כאן>>> תוכנית אימונים לנוער בסיכון

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
דילוג לתוכן