שלום לכם,

כידוע בימים אלו אנו נמצאים במחנה אימונים מפרך ביוון, באזור הררי בעיירת קרפניסי. 9 מספורטאי המועדון משתתפים במחנה: אגם אילני, תומר גופמן, סופה מורוצ'ה, איתי אזרזר, דניס מקגונוב, מאיה אליגולשווילי, מישה פוליטוב, נועה אקשטיין וענת בביצקי.

בין האימונים הספורטאים נהנים מבריכה והתאוששות במלון חמישה כוכבים "מונטנה" בלב ההרים היווניים.

ביום הראשון עברנו 2 אימונים ולמדנו הרבה דברים חדשים, נשמח לשתף אתכם כאן בתרגילים, כל יום מתחיל מאימון ילדים, אח"כ מתאמנים קדטים ואז נוער ובוגרים.

 

אימון בוקר

אימון ראשון היה קל יחסית וקלל חימום קל יחסית

לאחר מכן האימון התרכז בתרגילי יציבות. בתרגיל הראשון הספורטאים צריכים להרים את הרגל ולבצע מחיאות כפיים מתחת לרגל המכופפת המורמת, כל אחד 10 חזרות.

בתרגיל השלישי, בהדגמת בלזס טוט, מאמן נבחרת הונגריה לשעבר הספורטים צריכים לבצע סטים של מחיאות כפיים מתחת לרגל תוך הרמה והורדה שלה וכמובן תרגול שיווי המשקל.

תרגיל הבא כלל את אותה המשימה של מחיאות כפיים מתחת לרגל תוך שמירת שיווי משקל אך כלל גם מעבר לעמידה על רגל אחת כאשר הרגל שהייתה למעלה עוברת לאחור ומבצעים עמידה הדומה למצב של ביעטת סוס.

לאחר מכן הספורטאים עברו לעבודה בזוגות. ספורטאי אחד קפץ על רגל אחת תוך הרמת הרגל השניה עם ברך גבוהה והבן זוג היה צריך להוריד את הרגל כלפי מטה ובכך לאתגר את הכוח והיציבות של חברו.

תרגיל החזקת הרגל לבן זוג – בזוגות אחד מחזיק את הרגל של חברו ומקדם אותו לאחור בקפיצות ואז בין הזוג קופץ לבד לפנים תוך שמירה על הרגל גבוהה, תרגיל מצויין ליציבות וכוח בטאקוונדו.

הזזת רגלו של היריב לצד – בתרגיל הבא הספורטאים נמצאים בזוגות ואחד מרים רגל גבוהה ומנסה להחזיק אותה ישר ואילו השני דוחף את הרגל לצד, כל עם לצד אחד. הספורטאי הראשון חייב לשמור על שיווי משקל ולקווץ את שרירי הליבה, הבטן והישבן כדי לשמור על מצבו הראשוני או לחזור אליו.

תרגיל קפיצות לאחור עם הברך למעלה – בשורות הספורטאים קופצים לאחור עם הברך מורמת גבוה למעלה

בתרגיל הבא המתבצע בשורות הספורטאים קופצים לפנים כאשר הברך שלהם מורמת לצד – תרגיל מעולה לשמירה על שיווי משקל, הפעם עובד על שרירים המייצבים אותנו לצד.

תרגיל בעיטות על רקטה תוך קפיצה לפנים – התרגיל הבא משלב גם אלמנט של כוח מתפרץ כאשר אחד הספורטאים מחזיק רקטה ואילו השני קופץ לאחור ואז קופץ לפנים תוך כדי בעיטה, בלי להוריד את הרגל כמובן.

 

אימון ערב

התקפה לפנים עם רגל אחורית ואז שני קאונטרים עם רגל אחורית (עבודה עם מגיני גוף)

עצירה עם פוש קדמי ואז מעבר להתקפה עם רגל אחורית (מגיני גוף)

קפיצות בשורות עם ברך למעלה, פעמייםי קפיצות עם "סייף" של הרגל ובקפיצה השלישית כניסה עמוקה לפנים עם בעיטת פוש (דחיפה)

עבודה על טווח תנועה – בן זוג אחד תוקף ללא הפסקה לראש ואילו השני שומר על טווח קרוב ומתחמק בזכות התנועה והגוף, על מנת לשמור על רעננות משך העבודה היה חצי דקה עד דקה.

בזוגות התקפה לגוף ואז לראש מבלי להריד את הרגל

תרגיל קאונטר מהמקום עם רגל קדמית מבפנים החוצה (ביטרו צ'אי גי) גדש על קלילות ותגובה מהירה + יציאה החוצה מיידית לאחר הפגישה או כניסה פנימה לקלינץ'

פגישה (קאונטר) עם רגל קדמית אך הפעם עם בעיטת מגל הפוכה – קמה צ'אי גי לחלק האחורי של המגן של היריב שרבות נשאר חשוף

דגש לכל התרגילים האחרונים – לא הולכים אחורה אלה נמצאים יציב על הקרקע ומבצעים את הפגישה מהמקום – רק אז היא תיהיה מספיק מהירה וחזקה וכמובן שחשוב להגן טוב עם היד את התקפת היריב.

פגישה אחורית מול יריב שתוקף אתכם עם בעיטת דחיפה (פוש), כמובן חשוב להקפיד על סגירה של הביעטה שלו עם הגנה של היד הקדמית.

שילוב של כל הקאונטרים האחרונים שבוצעו בתרגיל אחד

תודה שהתעדכנתם בתרגילי המחנה ונתראה מחר!

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
דילוג לתוכן