חיזוק ה-CORE, ולמה זה חשוב?

אתם יודעים שחיזוק שרירי הליבה (CORE ) חשוב באימונים אבל האם אתם יודעים למה?

חיזוק שרירי הליבה, שרירי הבטן, הגב והאלכסונים, כמו גם שרירי האגן הם חלק חשוב מכל תוכנית אימונים מוצלחת. חשוב מאוד לבצע אותם בצורה מסודרת ולעיתים תכופות וזה למה:

רוב פעולות היום יום, וכמובן כמעט כל מקצועות הספורט תלויים ביציבות שלכם. חיזוק ופיתוח שרירי הליבה תורם לאיזון הגוף, יציבות הגוף ותפקוד טוב יותר בחיי היום יום, שלא נדבר על ביצועים טובים הרבה יותר בכל תחומי הספורט.

כמובן שאתם יכולים להגיד, אבל בתחום שלי אני בעיקר משתמש בידיים (איגרוף) או רגליים (טאקוונדו, כדורגל) אבל האם ניסיתם להשתמש בגפיים שלכם בלי גוף יציב משמש להם כבסיס. בלי שרירי בטן וגב חזקים וכמובן גם אלכסונים לא ניתן אפילו להרים יד או רגל בצורה יעילה.

יתרון גדול של אימון שרירי הליבה הוא שניתן לאמן אותם ללא מכשור מיוחד אלא עם משקל גוף או ציוד בסיסי ביותר כדון משקולות או כדורי כוח, שרירים אלו חזקים בדרך כלל, במיוחד שרירי הבטן ומתאוששים מהר לכן ניתן לאמן אותם כל יום, אך לשים לב כמובן שאין כאבים מוגזמים או אימון יתר.

אז קדימה לעבודה, הנה לכם סדרת תרגילים לחיזור שרירי הליבה שלכם. בהצלחה.

 

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני