תלמיד טאקוונדו שעושה גם אימוני כוח לילדיםכל הורה חולם שילדיו יגדלו להיות חזקים ובריאים, ומשקיע את מירב מאמציו כדי שזה יקרה. פעילות ספורטיבית מתאימה יחד עם תזונה בריאה היא הדרך היחידה להגשים שאיפה זו. מחקרים מראים שאימוני כוח אצל ילדים הינם יעילים, מכיוון שכאשר הגוף נמצא בשלבי התפתחות, פעילות ספורטיבית מגבירה את הפעילות העצבית בסיבי השריר. בעבר, חשבו שתרגילי כוח מזיקים לפני גיל ההתבגרות אך כיום ידוע ממחקרים שההשפעה היא חיובית. בנוסף, סיבי השריר מתחזקים גם הם. לגוף יש דרישות שונות בשלבים שונים בחיים, ואימוני כוח ככל שהגיל מתקדם, הינה הדרך הטובה ביותר להשגת גוף חזק ובריא.

חשוב ללמוד את צורת ומשך אימוני הכוח המתאימים לילדים, על מנת להגיע לתוצאות טובות. אימוני כוח עם משקולות קלות ובינוניות הינם יעילים מאוד לילדים. ספורט משחק תפקיד חשוב בחיזוק הגוף, וספורט אשר דורש מאמץ פיזי ניכר, כמו טאקוונדו, הינו האופציה הטובה ביותר מהבחינה הזאת. מי שמתחיל אימוני טאקוונדו בילדותו, מגיע בקלות לרמה תחרותית בהגיעו לבגרות.

יש להימנע מפציעות, מכיוון שהן יכולות לשנות את שגרת האימונים. ישנם מאמני טאקוונדו אשר מתמקדים בעיקר בתרגילי טאקוונדו, תוך זניחת החשיבות של כוח פיזי ואימוני כוח. סוג זה של אימון אינו מועיל לפיתוח כוח והפוטנציאל הגלום בו מוגבל. טאקוונדו דורש כמות גדולה של פעילות ברמה גבוהה, ולשם כך נדרש  בסיס כוח פיסי בהתאם. הדרך היחידה להשיג כוח היא להתחיל לבצע אימוני כוח בתקופת הילדות. כך, הגוף מתחזק, ובבגרות – כל ילד שמאומן כראוי יכול להפוך ללוחם טאקוונדו מיומן.

הנושא המרכזי באימוני טאקוונדו לילדים אמור להתמקד בעיקר בטכניקות וכישורים. מחקרים הוכיחו כי ניתן להשיג יציבות וכוח רק אם מפתחים עם השנים מבני עצב ושריר. הדרך האידאלית להתאמן אצל ילדים היא להשתמש במשקולות בצורה הנכונה עבור אימוני כוח. השימוש במכשירים עם משקולות כבדות יכול לגרום נזק לפיתוח העצבים בשרירים.  הדבר החשוב שיש לזכור הוא שימוש בכל קבוצות השרירים הגדולות בבת אחת, בניגוד לאימון כל שריר בנפרד.

על המאמנים תמיד להתחיל את האימון של אתלטים צעירים על ידי שימוש במשקולות קלות, ואז להגדיל אותן בהדרגה. שימוש במשקולות כבדות יכול לגרום נזק לשרירים ולרקמות. מתבגרים יכולים לאמן את עצמם בצורה הטובה ביותר על ידי ביצוע 1-3 סטים, עם 8-15 חזרות של תרגילים שונים. מבוגרים יכולים להתאמן בתדירות של 2-3 ימים בשבוע. על ילדים מתחת לגיל 7 לא כדאי להתחיל אימוני כוח, מכיוון שאין להם צורך בכך בגיל זה, איתם כדאי לעבוד בעיקר בצורת משחק ולהתמקד במשקל גוף.

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל