חימום הוא חלק חשוב מאוד לפני החלק העיקרי של האימון באומנויות לחימה. החימום מכין בצרה הדרגתית את הגוף לאימון, מעלה את טמפרטורת הגוף, מכין את מפרקי המתאמן לטווחי תנועה גדולים יותר ומאמצים עצימים יותר. חימום טוב בהחלט תורם לביצועים טובים יותר באימון ומפחית את הסכנה לפציעות. הכנו דוגמא לחימום שאותו אנו ממליצים לבצע לפני אימון. חשוב לבצע את התרגילים בצורה קלה והדרגתית ולא להתחיל ב100% מהירות או מאמץ. לפני התרגילים מומלץ לבצע חימום מפרקים ואחריהם מתיחות קלות לשרירים. שיהיה אימון מהנה ובהצלחה.

אז מה בעצם קורה לגוף שלכם אם אתם עושים חימום נכון לפני אימון אומנויות לחימה?

בזמן תרגילי החימום צרימת הדם בגוף שלכם מתגברת, חום הגוף כאמור עולה, והדופק שלכם מואץ. מתיחות קלות לשרירים מחממות אותם ומכינות אותם לתנועות שידרשו במהלך האימון עצמו. החימום אף יכול לכלול תרגילי כוח מתונים ותרגילי התפרצות וקפיצות, כאשר עליה הדרגתית בעומס התרגילים תכין את הגוף לתנועות פתאומיות ושינויי כיוון מהירים, הנכללים כחלק מאימון באומנות הלחימה. 

חימום לפני אימון או תחרות הוא הזדמנות מצוינת להכין את עצמך מנטלית לפעילות הצפויה, לתרגל אינסטינקטים עם בן זוג, למשל הגנות על הראש או בעיטות למטרה שהבן זוג משנה את מיקומה כל כמה שניות.  

אורך החימום הרצוי הוא בן 15 ל-20 דקות. זה זמן המאפשר לגוף הספורטאי להכין את עצמו לאימון אך לא להתעייף פיסית או מנטלית ולהיות ערני לאימון עצמו

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני