תלמיד בזמן הכנה מנטלית לספורטאים

שלום לכם,

ספר שנתלקתי בו לאחרונה על הכנה מנטלית של ספורטאים, התברר כמעניין ותורם מאוד. אני שמח לחלוק איתכם מספר תובנות מהספר

בספורט של היום, כאשר כולם מתאמנים חזק מאוד, מה שקובע פעמים רבות הוא הכנה מנטלית של ספורטאי. כאשר הספורטאי עבר תהליך אימונים נכון ונמצא בכושר טוב, מה שיקבע בסופו של דבר את רמת הביצוע שלו בתחרות מסוימת הוא מה שיש לו בראש. מחקרים מראים שגם לגישה של ספורטאים לחיים יש השפעה על ההישגים שלהם. ספורטאים שהם חיוביים יותר בהשקפת מבטם על החיים מתאוששים יותר טוב מהפסדים בתחרויות וזוכים ביותר הישגים. אז אם אתם רוצים לנצח – יהיו חיוביים!

אלוף אמיתי תמיד משתדל להיות חיובי עם הרבה אנרגיה חיובית. גישה שלילית הרבה פעמים גורמת לביצוע ירוד בזמן תחרות ולכן מפחיתה מהפוטנציאל של הספורטאים.

ידוע על הרבה ספורטאים בעלי שם עולמי אשר הקדישו אנרגיה רבה להכנה מנטלית. לדוגמה שחקן כדורגל מפורסם, נהג להגיע לחדר ההלבשה שעה לפחות לפני כולם. הוא היה מתיישב בפינת החדר, עוצם את עיניו ומדמיין את הרגעים הגדולים שלו וההצלחות הגדולות שלו כשחקן. כך היה פועל כחצי שעה לפני כל משחק. לאחר מכן הוא שיחק מעולה והיה לשחקן הכדורגל הטוב בעולם, שמו פלא הברזילאי.

המוח האנושי מופעל באמצעות מחשבות ודימויים שאנו חושבים ומדמיינים. מי שמדמיין את עצמו מצליח בתחרות – מוחו מכוון אותו להצלחה ואילו מי שעסוק בחששות שיפסיד, והמחשבות שלו פועלות באותו הכיוון, מעודד את מוחו לכוון אותו לכיוון הפסדים. על כן יש להימנע ממחשבות שליליות, מלדמיין הפסדים או כשלונות ולהתכוונן רק לכיוון חיובי של הצלחה.

גם אמונה בעצמך חשובה מאוד. ספורטאי תמיד צריך להאמין שיש לו את מה שדרוש כדי לנצח. כאשר לספורטאי מעט או אין אמונה בעצמו, מומלץ להשתמש בטכניקות הרפיה ודמיון מודרך על מנת להתכונן לתחרות ולבנות אמונה עצמית.

הניצחון האמיתי מתחיל מבפנים. האלוף האמיתי רואה את עצמו ככזה הרבה לפני הזכייה בתואר. האמונה העצמית שלו כל כך חזקה עד כי אינו מניח שום תוצאה אחרת פרט לניצחון והשגת המטרה שלו. הוא מעביר במוחו “סרט” דמיוני על היותו המנצח ובכך מחזק את אמונתו יותר ויותר.

לכל הישג ולכל הצלחה הכנה מנטלית חשובה לא פחות מהכנה גופנית או תרגול מיומנות. היכולת להרגע, להשתחרר ולדמיין את עצמכם משיגים את המטרה חיונית להצלחה, ובמיוחד בתחום הספורטיבי. לכן אם הנכם מזניחים הכנה זו ואינכם מתרגלים את ההכנה המנטלית הדרושה, אתם מורידים את סיכוייכם להצליח ועוזרים ליריב. לכן תרגול דמיון ו”סרט דמיוני” בראשכן על הצלחתכם טרם התחרות, עוזר לבנות אמונה בעצמך ובטחון עצמי, מה שמוביל לביצועים משופרים והישגים גדולים.

לתרגול מנטלי שלושה חלקים מאוד חשובים: נשימה נכונה, הרפיה ודמיון. ההרפיה חשובה כי יחד עם הדמיון היא עוזרת לתת המודע שלנו לראות אותנו מצליחים ובכך לבנות פסיכולוגיה מנצחת.

תרגול מנטלי הופך את הספורטאי לחזק יותר מבחינה מנטלית וניתן לצפות לשינויים הבאים בעקבות תרגולי מנטלי עקבי:

ירידה ברמת הפחד והחשש לפני הקרב והעלאה בביטחון העצמי.

הביטחון עצמי טבוע עמוק בתוך הספורטאי וקשה יותר לערער אותו.

הספורטאי מגיע ממקום של שליטה ביריב ובהתמודדות ולא ממקום של “ניסיון לנצח ולזכות”

אהבה לתחרויות ואתגרים

תחרות מוסיפה אנרגיה וגורמת לספורטאי להיות מרוכז יותר

העדר מחשבות שליליות וחששות, שליטה עצמית ופנימית טובה יותר

להמשך קריאה:

THE ART OF MENTAL TRAINING

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל